Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u een selectie van de meest gestelde vragen aan Buisman.

Voor overige vragen kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Alle

Waarom kan ik bepaalde producten van Buisman niet bij onze supermarkt krijgen?


Wij kunnen alleen per supermarktorganisatie en dus niet per winkel zien of ze uw Buisman in het assortiment hebben. Dit wordt vaak veroorzaakt door bijvoorbeeld de winkelgrootte, regio, lokaal beleid, visie van de bedrijfsleider, etc. Als uw supermarkt genoemd wordt in de ‘waar te koop‘ lijst per product dan kunt u altijd vragen aan de filiaalleider of hij uw favoriete Buisman voor u wilt bestellen.




Kan ik Buisman ook bereiden met gekookte melk?


Ja. Als u onze koffie- of chocoladespecialiteiten met melk bereidt, worden ze nóg voller en romiger.




Kan ik nog meer doen met Buisman?


Zeker! Kijk maar eens naar onze Serveertips!
Kijk ook eens op Facebook voor recepten en inspiratie.




Waar kan ik Buisman kopen?


Zie ons overzicht met onze Verkooppunten.




Waarom adviseren jullie om bij de bereiding van het product “niet meer kokend” water toe te voegen?


In veel Buisman instant producten zit melkpoeder. Deze melkpoeder is afhankelijk van het seizoen meer of minder hittestabiel. Als er kokend water op het poeder gegoten wordt, kunnen er vlokjes ontstaan. Dit zijn eiwitten uit de melkpoeder die “uitvlokken”. Het product ziet er daardoor minder smakelijk uit maar het consumeren ervan kan geen kwaad.




Hoe lang is een eenmaal geopende pot Buisman houdbaar?


Als u de pot steeds goed afsluit, is het product nog zeker enkele maanden na openen houdbaar. Voor een optimale kwaliteitsbeleving adviseren wij de inhoud van de pot binnen 2 maanden na het openen te consumeren.




In mijn pot Buisman zijn klontjes ontstaan, hoe kan dat?


Klontjes ontstaan meestal in een niet goed afgesloten pot. Buisman instant producten zijn gevoelig voor vocht. Het poeder neemt gemakkelijk vocht op uit de lucht met als gevolg dat er klontjes ontstaan. Het is daarom belangrijk de pot steeds goed af te sluiten.

Mocht u nog steeds klontjes ervaren, dan geven wij als tip om de inhoud over te gieten in een glazen pot. Zo blijft het langer goed en klontert het minder.




Waarom kan ik geen lepeltje meer vinden in de Buisman Classic Aroma?


Gezien het belang van duurzaamheid hebben we het lepeltje verwijderd uit de Buisman Classic Aroma. U kunt uw eigen theelepeltje gebruiken om de juiste dosering te krijgen.